Postergedicht nodigt inwoners uit in de Bibliotheek

Sinds kort wijst een postergedicht (zie onder) bij de voordeur van de bibliotheken van Biblionet Groningen voorbijgangers er nog eens extra op dat iedereen welkom is in de bibliotheek. Met deze mini-actie, waarin Biblionet Groningen de verblijfs- en ontmoetingsfunctie van de bibliotheek benadrukt, sluit de organisatie aan bij de Warme Kamers campagne van het Leger des Heils.

Nu het buiten koud is en het kostbaar is om de verwarming hoger, of zelfs aan te zetten, kan de bibliotheek uitkomst bieden voor de inwoners van de Provincie Groningen. Om een uurtje aan de leestafel in kranten en tijdschriften te bladeren, om de computers en gratis wifi te gebruiken, of om in de bibliotheek te studeren en te werken, hoef je immers niet lid te zijn. Eenmaal binnen gaat er misschien wel een wereld voor ze open…

Het postergedicht is geschreven door programmamedewerker Geertje Veenstra, werkzaam voor de bibliotheken in de gemeente Westerkwartier. Het hangt inmiddels in alle bibliotheken in het netwerk van Biblionet Groningen.

De poster is als afdrukbaar bestand in verschillende formaten op te vragen bij Karin Weijs van Biblionet Groningen: k.weijs@biblionetgroningen.nl