Programma Bibliotheekplaza bekend (29 september)

Bibliotheekplaza duik op 29 september in de wereld van nieuwe technologie met het thema Virtual wordt steeds meer reality. Waar ligt de grens? Ons digitale leven wordt drukker en drukker en het einde is nog niet in zicht… Met het programma van dit jaar stap je in de nieuwe werkelijkheid en doe je inzichten op voor jouw werk in de bibliotheek.

Deze line up van sprekers gaat verwonderen, verbazen en verrassen met wat er nu al allemaal technisch en virtueel speelt: Roanne van Voorst richt zich als ‘antropoloog van de toekomst’ op wat een duurzame en wenselijke toekomst van onze wereld zou kunnen zijn. Technologie- expert Jarno Duursma neemt je mee in de nieuwe digitale werkelijkheid. Illusionist Jochem Nooyen zorgt voor magische intermezzo’s. In het panelgesprek over desinformatie belichten experts thema’s als complotdenkers, factchecken en hoe om te gaan met fake news. Je kunt kiezen uit deelsessies van BioArt Laboratories, VPRO/Archief van de Toekomst, Fabrique des Lumières of ervaar nieuwe technieken aan den lijve in een interactieve sessie.

Bibliotheekplaza biedt frisse blik
Voor bibliotheken is het belangrijk om een eigentijdse plek te zijn. Hiervoor is innovatievermogen, out of de box denken en nieuw perspectief nodig. Hoe zorg je dat je als bibliotheekmedewerker deze vaardigheden hebt, behoudt en enthousiast inzet voor de bibliotheek? Met Bibliotheekplaza biedt Probiblio een dag vol inspiratie van buiten de branche over een actueel onderwerp binnen onze branche. Het is een ideaal moment voor bibliotheekmedewerkers om hun blik op te frissen en kansen te zien voor de unieke branche waarin we werken.

Nieuwsgierig?
Kom 29 september 2022 naar Expo Greater Amsterdam in Haarlemmermeer en stap samen met collega’s in de nieuwe werkelijkheid. Ook als je geen medewerker digitale geletterdheid bent, heeft de digitale ontwikkelingen grote invloed op jouw werk en leven. Want deze wereld van virtual reality, kunstmatige intelligentie en fake news is dichterbij dan je denkt.

Kijk voor het hele programma en inschrijving op: www.bibliotheekplaza.nl