Renovating the Public Library of Washington D.C

‘A Legacy of Mies and King’ gaat over de modernisering van de centrale bibliotheek van Washington DC, die in de jaren zestig werd ontworpen door architect Ludwig Mies van der Rohe en vernoemd naar Martin Luther King, Jr.

De documentaire volgt architect Francine Houben terwijl ze het verleden en het heden onderzoekt om een ​​bibliotheek van wereldklasse te ontwerpen. Francine duikt in de archieven, ontmoet tijdgenoten van Mies en King, spreekt met huidige bezoekers van de bibliotheek en neemt deel aan een Martin Luther King, Jr. Memorial Peace Walk. Tijdens haar zoektocht kijken zowel de naamgenoot van het gebouw als de oorspronkelijke architect kritisch over haar schouder.

“A Legacy of Mies and King” werd geschreven, gefilmd en geregisseerd door Nienke Andersson met muziek- en geluidstechniek door KH music.