Rijnbrink deelt tips over wat bibliotheken kunnen betekenen voor Oekraïense vluchtelingen

De beelden van de oorlog uit de Oekraïne lijken met de dag erger te worden en laten niemand onberoerd. Op dit moment zijn al bijna 4 miljoen Oekraïners op de vlucht, op zoek naar veiligheid en bescherming. De vluchtelingenstroom blijft groeien en veel vluchtelingen bereiken de komende tijd ook ons land. Er worden op veel plaatsen al voorbereidingen getroffen voor opvang of deze zijn al gerealiseerd en in gebruik genomen. Tegelijkertijd verblijven nog veel vluchtelingen uit Syrië en Afghanistan in de noodopvang.

Welke rol kun je als Bibliotheek vervullen voor de vluchtelingen die voor korte of langere tijd in Nederland verblijven? En wat kun je doen om de gebeurtenissen te duiden voor iedereen in Nederland? Om je daarbij te helpen vind je op de speciale pagina van Rijnbrink ideeën voor collectie en programmering, maar ook handreikingen en achtergrondinformatie.