Rijnbrink organiseert inspiratiesessies rond democratie (18-5, 3-6, 17-6 en 7-9)

Onder de titel ‘Expeditie democratie’ organiseert Rijnbrink een viertal inspiratiesessies (on-en offline) die een goede basis geven voor een concreet programmaplan voor bibliotheken. De basis is de eerder uitgegeven Inspiratiegids ‘Programmeren rond Democratie. (Hieronder te downloaden). Georges Elissen (senior adviseur Educatie, Cultuur & Samenleving) en Elisabeth Rullens (adviseur Educatie, Cultuur & Samenleving) zijn vanuit Rijnbrink nauw betrokken en gaan samen met interessante sprekers en praktijkvoorbeelden aan de slag met deelnemers.

Beleef, proef en voel
In vier verschillende sessies nemen zij je mee om het thema Democratie vanuit diverse invalshoeken toe te passen in jouw Bibliotheek. Je ontvangt inspiratie over ‘waarom’ en ‘hoe’ maar ook over ‘creatief programmeren’ en ‘slim samenwerken’. Tijdens de eerste sessie, een interactief webinar, vertelt René Cuperus welke kansen er liggen voor de Bibliotheek als huiskamer van de democratie. De tweede sessie geeft inspiratie over toegang tot betrouwbare informatie en hoe je in jouw Bibliotheek ruimte voor ontmoeting en dialoog kunt creëren. Een interactieve online sessie met Willeke Slingerland als hoofdspreker.

Na twee online webinars slaan we de handen ineen met Het Grootste Kennisfestival om, als de dan geldende coronamaatregelen het toelaten, in het echt op expeditie te gaan in Deventer. Op deze dag nemen we je mee in creatieve programmering rondom Democratie met een productenmarkt en een theatershow van Lucas de Man. De afsluitende online sessie staat in het teken van ‘impact vergroten en plannen met partners.’ Poem ter Mors (provincie Overijssel) en Mayke de Cock (provincie Gelderland) delen hun kennis en ervaring rondom democratie en burgerschap: hoe geven zij hun samenwerking op dit gebied vorm? En welke kansen zien zij (nog meer) voor de Bibliotheek? Bij iedere sessie kun je bovendien waardevolle aanvullingen verwachten van bibliotheken die eerder evenementen organiseerden rondom democratie. Zo delen Bibliotheek Deventer, Hengelo, Enschede en Gelderland Zuid hun kennis en ervaringen uit de praktijk. Want delen is toch vermenigvuldigen!

Wil jij hierbij zijn?
Heb je interesse in één of meerdere van de bovenstaande sessies? Bekijk hier de uitnodiging met mogelijkheid tot aanmelden.

Download hieronder de Inspiratiegids Programmeren rond democratie + de Flyer expeditie democratie.