Miniconferentie Positieve Gezondheid (27 september)

Photo by Jenny Hill on Unsplash

Steeds meer (maatschappelijke) bibliotheken en hun partners werken met het concept Positieve Gezondheid. Dit draait om een brede kijk op gezondheid: sociale contacten, bewegen en gezonde voeding maar ook de kans krijgen jezelf te ontwikkelen en te mogen leren. Bibliotheek De tweede verdieping en de BiSC nodigen professionals uit de bibliotheekwereld en uit zorg, welzijn, sport en cultuur uit voor de miniconferentie Positieve Gezondheid op dinsdag 27 september. De conferentie vindt plaats in Theater DE KOM in Nieuwegein en is – na aanmelding – gratis te bezoeken.

Tijdens de miniconferentie maak je kennis met het concept Positieve Gezondheid, leer je hoe dit in beleid wordt vertaald en ga je zelf aan de slag met de toepassingsmogelijkheden voor bibliotheken en taalorganisaties, kunst & cultuur. Hoe werken zij samen met zorg, welzijn en sport en de gemeente aan een gezonde, sociale en inclusieve wijk? Op de website vind je meer informatie over de sprekers (onder anderen Machteld Huber!) en over de workshops gevolgd kunnen worden. Er zijn twee workshoprondes, elke ronde kan elke deelnemer kiezen uit één van de vier workshops.

Meer informatie en aanmelden
Geef je via deze link alvast op om op de hoogte te blijven en nodig ook meteen jouw partners uit zorg, welzijn, sport en van de gemeente uit!