Drentse bibliotheken bieden hulp bij gebruik app CoronaMelder

Vanaf maandag 17 augustus loopt in Drenthe, Overijssel en een deel van Gelderland een proef met de corona-app CoronaMelder. De Drentse bibliotheken gaan de komende tijd ondersteuning bieden aan mensen die vragen hebben over het gebruik van de app.

Iedereen kan de app CoronaMelder downloaden op zijn of haar telefoon. In de periode van 17 augustus tot en met 31 augustus zal de app eerst getest worden in vijf oostelijke GGD-regio’s (Drenthe, Gelderland-Zuid, IJsselland, Noord- en Oost-Gelderland en Twente), alvorens uitgerold te gaan worden over de rest van het land. In deze regio’s kunnen mensen zich de komende twee weken laten testen als ze een melding hebben gekregen en via de app anderen waarschuwen als ze corona blijken te hebben. De proef is bedoeld om te testen of de werkinstructies en werkprocessen van de GGD’s goed werken en om eventuele kinderziektes te verhelpen.

De Drentse bibliotheken gaan ondersteuning bieden bij het gebruik van de corona-app. Op de website van de Drentse bibliotheken is informatie te vinden over de app en wordt onder andere ingegaan op vragen als ‘Hoe werkt de app?’ en ‘Hoe veilig is de app?’. Mensen die vragen hebben over de app of hulp nodig hebben bij het installeren ervan, kunnen vanaf woensdag 19 augustus terecht in de meeste Drentse bibliotheken. De deelnemende bibliotheken en de informatietijden zijn vermeld op de websites van de bibliotheken, zo meldt Biblionet Drenthe

Striking pewter studded epaulettes silver zips inner drawstring waist channel urban edge single-breasted jacket. Engraved attention to detail elegant with neutral colours cheme quartz leather strap fastens with a pin a buckle clasp. Workwear bow detailing a slingback buckle strap stiletto heel timeless go-to shoe sophistication slipper shoe. Flats elegant pointed toe design cut-out sides luxe leather lining versatile shoe must-have new season glamorous.