Vacature: Stichting Lezen is op zoek naar een ICT- & webbeheerder (M/V/X)

ICT- & webbeheerder (M/V/X)
(maximaal 24 uur)

Stichting Lezen is hét kennis- en expertisecentrum voor leesbevordering en literatuureducatie. Wij werken aan de versterking van de leescultuur van het consultatiebureau tot aan het beroepsonderwijs. Dit doen we door het stimuleren van wetenschappelijk onderzoek en het verzamelen van relevante onderzoeksgegevens. Hiermee ontwikkelen we oplossingen die de leesbevordering thuis, in de jeugdgezondheidszorg, de kinderopvang, het onderwijs, het bibliotheekveld en het boekenvak ondersteunen. Stichting Lezen coördineert landelijk de programma’s BoekStart en de Bibliotheek op school.

Wat ga je doen?
Als ICT beheerder ben je samen met onze IT partner verantwoordelijk voor het beheer van ons ICT systeem. Jij onderhoudt onze clouddiensten, accounts, pc’s en randapparatuur. Pro-actief signaleer je storingen en performance problemen, je geeft instructie aan collega’s bij geleverde apparatuur en bent het eerste aanspreekpunt bij ict-vragen binnen de organisatie.

• Je bent daarnaast  webmaster voor onze  websites (lezen.nl; lezeninhetvmbo.nl; lezeninhetpo.nl) en de BoekStart-app.
  • Je vertaalt  de wensen en eisen vanuit de organisatie in digitale en interactieve mogelijkheden. Zo werk je aan de functionaliteit en het design van de websites en de app.
  • Je beheert de backlog, hebt regelmatig contact met leveranciers en bent verantwoordelijk voor de planning
  • Je expertise is gewenst bij de ontwikkeling van nieuwe doelgroepsites. Bij grotere projecten heb je een coördinerende rol, waarbij je de contentmakers binnen onze organisatie ondersteunt.
  • Je optimaliseert de zoekmachine (SEO en SEM) om onze doelgroep te bereiken. Je werk is dus qua inhoud heel afwisselend, maar dit zal je grotendeels doen van achter je beeldscherm. Gelukkig is dit voor jou de ideale combinatie!
  • Wat je meebrengt:
    • Je hebt recente ervaring met WordPress, Drupal, Microsoft 365, Teams, Outlook en Sharepoint.
    • Het toegankelijk maken/houden van websites en (content)beheer gaat je goed af.
    • Lastige technische vraagstukken weet je om te zetten in begrijpelijke taal voor onze organisatie en websitebouwers.
    • Je advies en SEO kennis weet je op een begrijpelijke en heldere manier over te brengen.
    • Samenwerken vind je leuk en gaat je goed af.
    • Je bent in staat om te relativeren.

Wat wij bieden

-Een plezierige en veilige werkomgeving waar ruimte is voor iedereen.

-Vrije invulling van een aantal feestdagen. Ook thuiswerken behoort tot de mogelijkheden.

-De kans om je verder te ontwikkelen door het volgen van opleidingen.

-Goede salariëring en secundaire voorwaarden. Salaris maximaal € 3.400,- bij een fulltime dienstverband.

Solliciteren?
Enthousiast? Laat van je horen! We ontvangen graag voor 8 juli 2023 je CV en motivatie via info@lezen.nl ter attentie van Mark van Kampen met als onderwerp ‘vacature ICT- & webbeheerder’. Gesprekken vinden plaats op maandag 17 en dinsdag 18 juli. Solliciteren op een (originele) manier die beter bij jou past? Wij zijn benieuwd!
We werken volgens de uitgangspunten van de Code Diversiteit & Inclusie. We nodigen iedereen van harte uit om te solliciteren, ongeacht culturele achtergrond, gender, sekse, geaardheid, fysieke of mentale uitdagingen. Jouw unieke perspectief is meer dan welkom! We willen als team graag een afspiegeling zijn van de maatschappij.