Vakjury Beste Bibliotheek Award bezoekt genomineerde bibliotheken

Van links naar rechts: Juryvoorzitter Chris Wiersma, Jeanine Deckers, Gerard Meijer, Ilse Verburgh en Hans van Velzen.

De vakjury van de Beste Bibliotheek is druk bezig om bezoeken aan alle genomineerde bibliotheken te brengen. Gelet wordt onder andere of de bibliotheken voldoen aan de Wsob, maar uiteraard zijn er nog veel meer criteria.

De genomineerden zijn:
•Almelo
•Goes
•Hoogezand
•Noordwijk
•Terneuzen

De vakjury wordt dit jaar gevormd door Ilse Verburgh (directeur-bestuurder van Bibliotheek Kerkrade, en winnaar van editie 2021), Hans van Velzen (voormalig directeur van de Openbare Bibliotheek Amsterdam en auditor bij de Certificeringsorganisatie Bibliotheekwerk, Cultuur en Taal), Gerard Meijer, programmamanager SPN: Stichting Samenwerkende POI’s Nederland), Chris Wiersma (voormalig directeur van de Bibliotheek Groningen, BiSC Utrecht en De Nieuwe Bibliotheek in Almere), Jeanine Deckers (directeur-bestuurder van Bibliotheek Bibliorura, architectuurhistoricus en maker van het blog Ten Aanval) en Menno Goosen (hoofdredacteur van Bibliotheekblad).

Hoofdredacteur Menno Goosen, bracht al eerder met Evi Savelkouls (coördinator van de jury) verrassingsbezoeken aan de genomineerde bibliotheken.

Hoofdredacteur Menno Goosen en coordinator van de jury Evi Savelkouls op verrassingsbezoek.