Webinar ‘Meertaligheid als kans’ (20 mei)

Donderdag 20 mei 2021 van 15.15 uur tot 17.00 organiseert de Bibliotheek Helmond-Peel een webinar over meertaligheid. Onze samenleving wordt steeds internationaler en dat zien we terug in het aantal kinderen op scholen en in de kinderopvang dat de Nederlandse taal als tweede taal leert. Wat betekent meertalig zijn voor deze kinderen? En hoe ga je om met meertaligheid in de groep? Zien we meertaligheid als kans of belemmering?

Anne van Buul (Hogeschool de Kempel) schetst het theoretisch kader. Paul Nijhof (KC Mozaiek) vertelt hoe de moedertaal ondersteunend kan zijn bij het leren van de Nederlandse taal in de dagelijkse praktijk. De Bibliotheek Helmond-Peel sluit het webinar af met praktische informatie over haar aanbod voor meertalige kinderen in de thuissituatie.

Voor wie?
(voor)Leescoördinatoren, leerkrachten, pedagogisch medewerkers en iedereen die in de praktijk met meertalige kinderen werkt. Ook interessant voor Taalhuismedewerkers en medewerkers JGZ.
Kosten: 25,00 euro per deelnemer.
Leescoördinatoren van het netwerk en scholen met een Pluspakket kunnen gratis deelnemen.

Aanmelden kan op deze website.