Workshop diversiteit en inclusie: over bewustwording en vocabulaire (17 mei)

Photo by Aarón Blanco Tejedor on Unsplash

Probiblio organiseert een reeks workshops om bibliotheken op weg te helpen met diversiteit en inclusie in de organisatie. Tijdens elke sessie staat er een ander thema centraal. In de eerste sessie staan we stil bij bewustwording en vocabulaire rondom diversiteit en inclusie.

Wat gebeurt er als er ondanks goede bedoelingen toch uitsluiting plaats vindt in jouw bibliotheek? En hoe kun je dit bespreekbaar maken op een constructieve manier? Deze vragen staan centraal in de eerste sessie over diversiteit en inclusie begeleid door ECHO, Expertisecentrum Diversiteitsbeleid. In een interactief gesprek maak je kennis met een vocabulaire om ongemakkelijke thema’s bespreekbaar te maken en krijg je handvatten om de vertaalslag te maken naar de praktijk. Ook is er gelegenheid om vragen te stellen of dilemma’s waar jij mee worstelt voor te leggen.

Alle workshops zijn gebaseerd op de Code Diversiteit en Inclusie in de culturele sector. In de workshops die volgen staan de volgende thema’s centraal: personeel, publiek, programmering en collectie. Deze workshops staan ingepland in de maanden juni, september, oktober en november.

Meer informatie is HIER te vinden.
Voor vragen: mail Kerstin Carbajal Henken: kcarbajal@probiblio.nl