30.000 kinderen doen mee met de Grote BiebBoys Zomerchallenge

(Video onder bericht)

30.000 kinderen in heel Nederland hebben deze zomer een belangrijke missie: boeken lezen en de Antilezer verslaan! De BiebBoys dagen deze zomer, in samenwerking met de KB, alle kinderen van groep 5 t/m 8 uit om tijdens de zomervakantie lekker met boeken en lezen bezig te zijn. Dit jaar gaan de BiebBoys op spionnenexpeditie.

De Grote BiebBoys Zomerchallenge start ook dit jaar weer in de klas. Leerkrachten kijken samen met hun leerlingen naar de video van de BiebBoys. Hierin wordt duidelijk dat de Antilezer, de grootste vijand van de BiebBoys, met zijn nieuwe uitvinding boeken laat verdwijnen. Het is aan de BiebBoys om dit te stoppen. Daar kunnen de BiebBoys wel wat hulp bij gebruiken. De leerlingen gaan aan de slag met het bijbehorende gratis lespakket. Alle leerlingen krijgen daarna het BiebBoys Expeditieboek mee naar huis. Dit staat vol met toffe challenges, puzzels, weetjes en boekentips.

Weg met de zomerleesdip
In de bibliotheek kunnen leerlingen een toffe BiebBoys giveaway ophalen: een echte BiebBoys tattoo. Daarnaast krijgen de kinderen via QR-codes in het Expeditieboek toegang tot delen uit e-books. Zo worden de leerlingen gestimuleerd om deze zomer lekker door te lezen. Uitgerust met de Grote BiebBoys Zomerchallenge verslaan ze niet alleen de Antilezer maar ook de zomerleesdip!

Social media tijdens de zomervakantie
Ook in de zomervakantie blijven de BiebBoys actief op Instagram (@debiebboys).  Bijvoorbeeld door het delen van snippets uit de aflevering en andere leuke beelden. Zo stimuleren ze nog meer kinderen om mee te doen.

Informatie voor bibliotheken
Alle informatie over de Grote BiebBoys Zomerchallenge is te vinden op www.biebboys.nl/zomerchallenge.