Belangrijke mededeling m.b.t. stemmen op de Beste Bibliotheek (Foutief antwoord na het stemmen)

Helaas bleek er een codeerfout te zitten in de stemmodule voor de Beste Bibliotheek. Iedere stemmer kreeg de mededeling ‘Uw stem op de Bibliotheek Katwijk is verwerkt’. Dit betreft alleen het antwoord dat u in het beeld zag verschijnen na het stemmen. De stemmen zijn wel degelijk terechtgekomen bij de bibliotheek van uw keuze.
Er zijn geen opvallende verschillen tussen de bibliotheken. Anders zou Katwijk alle stemmen moeten hebben, en de andere bibliotheken 0 en dat is niet het geval. Wij bieden onze excuses aan voor deze vervelende fout.

Een andere vraag die vaak gesteld wordt, is waarom het stemmen niet lukt. Dat heeft ermee te maken dat er vanwege fraudeberperking slechts 1x per IP-Adres gestemd kan worden. Een IP-adres deelt u met meerdere personen, bijvoorbeeld binnen uw organisatie of huishouden. Dit is niet begrensd tot een ‘eigen’ pc, laptop, tablet of telefoon maar tot het gehele wifi-netwerk dat u gebruikt.

Indien u vanuit een bibliotheek mensen wilt laten stemmen, laat dit dan via een mobiele verbinding doen of vanuit huis met een eigen IP-adres.

NB: de bibliotheek met de meeste stemmen is niet automatisch de winnaar.
De stem van de publieksjury telt 1x en de stem van de vakjury 2x!
Stemmen kan nog t/m 29 oktober op https://bibliotheekblad.nl/stem-op-de-beste-bibliotheek/