Biblionet Groningen en Stichting Archief Muntendam (SAM) maken VR Experience over schuilkelder

55 Vmbo-leerlingen van de Rutger Koplandschool in Siddeburen hebben in opdracht van Stichting Archief Muntendam (SAM) en Biblionet Groningen een Virtual Reality video gemaakt voor en over de schuilkelder in Muntendam. Mensen die niet in de schuilkelder kunnen of durven afdelen, kunnen die met een VR-bril op toch virtueel bezoeken. Zo wordt de schuilkelder voor iedereen toegankelijk. De samenwerking met de school is een uitkomst voor SAM en het project bevordert de digitale geletterdheid van de gemeenschap. Verhalen van Groningen maakte een filmpje over dit prachtige project. De film is ook te bekijken in het eLAB van Bibliotheek Hoogezand.