Bibliotheek Haarlemmermeer op zoek naar nieuwe polderdichter

De Bibliotheek Haarlemmermeer is op zoek naar de nieuwe Polderdichter Haarlemmermeer 2021-2022. Iedereen van jong tot oud kan meedoen aan de wedstrijd. Dus doe jij iets met dichten, van klassiek tot spoken word of rap, geef je dan op! In 2018 werd deze wedstrijd gewonnen door Mirjam Noach. Afgelopen twee jaar heeft zij mooie gedichten geschreven voor onder andere de Bibliotheek en de gemeente. Deze gedichten zijn gebundeld in een boek dat is opgenomen in de collectie van de bibliotheek. Nu is de bibliotheek op zoek naar een nieuwe Polderdichter 2021-2022 die het stokje van Mirjam overneemt.

Wat doe je als Polderdichter?

• Je werkt samen met de Bibliotheek Haarlemmermeer aan de inhoud van het ‘Polderdichterschap’. Jullie betrekken hierbij de inwoners van de gemeente Haarlemmermeer.
  • Je wordt aangesteld voor een periode van twee jaar en schrijft gedichten over lokale gebeurtenissen of personen.

Wil jij de nieuwe Polderdichter zijn? Meld je dan aan op de volgende wijze:

• Lever twee door jou geschreven gedichten aan. Dit mogen gedichten zijn die je al geschreven hebt, of voor deze gelegenheid speciaal hebt geschreven.
  • Maak een video waarin je je kort even voorstelt en één van je gedichten voordraagt.
  • Schrijf een korte motivatie waarom jij de titel Polderdichter 2021-2022 zou willen dragen.
  • De gedichten, video en motivatie mag je via wetransfer.com versturen naar aanmelden@debibliotheekhaarlemmermeer.nl.
  • We ontvangen je aanmelding graag vóór 14 mei.

Dichtwedstrijd
Na de eerste ronde zal er een tweede ronde plaatsvinden waarbij je een gedicht in opdracht mag schrijven. Hierover ontvang je begin juni 2021 bericht.