Vacature: Bibliotheek Hoorn is op zoek naar een Coördinator educatie m/v

voor 20-24 uur per week

De Bibliotheek Hoorn staat midden in de samenleving en speelt een belangrijke rol als maatschappelijke, educatieve organisatie. De bibliotheek is van grote waarde, juist voor de jeugd. We streven ernaar dat alle kinderen in Hoorn gelijke kansen en mogelijkheden hebben om zich te ontwikkelen. De Bibliotheek Hoorn werkt samen met het onderwijs aan leesbevordering, mediawijsheid, educatie en talentontwikkeling.

Wil jij jouw talent en energie hiervoor inzetten en ons team Educatie komen versterken?

Wij zoeken een enthousiaste bruggenbouwer; je bent van veel markten thuis. Het is een functie waarin je mede het beleid bepaalt en daar ook de praktische uitvoering aan geeft. Je durft op avontuur te gaan om samen met collega’s, scholen, diverse samenwerkingspartners en klanten mee te bouwen aan de bibliotheek van de toekomst.

Wat ga je doen?

• Van strategie naar praktijk: samen met het team ontwikkelen, introduceren en implementeren van beleid en daaruit voortkomende producten, diensten en activiteiten voor de doelgroep 0-18 jaar.
  • Inhoudelijk en organisatorisch leiding geven aan het team educatie 0-18. Je draagt zorg voor een optimaal functionerend team passend bij relevante maatschappelijke ontwikkelingen.
  • Als lid van het kernteam werk je actief mee aan het ontwikkelen en uitvoeren van het beleid. Je stelt jaarplannen op met daarbij behorende doelen en resultaten.
  • Je volgt met belangstelling de ontwikkelingen op het gebied van onderwijs, leesbevordering en educatie in brede zin en vertaalt dit naar de dagelijkse praktijk.
  • Je bouwt aan een duurzame samenwerking tussen de bibliotheek, de scholen en andere samenwerkingspartners.
  • Je werkt nauw samen met de overige teams in onze organisatie, zoals de Maatschappelijke Bibliotheek en Publieksservice.

Wie ben jij?

• Je hebt een relevante afgeronde HBO-opleiding
  • Je hebt een aantal jaren ervaring in een vergelijkbare functie in een educatieve organisatie
  • Je hebt kennis van nieuwe media in relatie tot het onderwijs
  • Je hebt uitgebreide kennis van jeugdliteratuur
  • Je hebt organisatietalent, bent communicatief en sociaal vaardig
  • Je kunt goed onder druk en zelfstandig werken
  • Je bent proactief en kunt markt- en vraaggericht werken

Wij bieden:

Een dynamische functie in een dienstverlenende, culturele instelling waar ontmoeting, educatie, boeken en digitale media centraal staan. Als coördinator educatie werk je vaak volgens een vast rooster, maar flexibiliteit in werkdagen en –tijden wordt ook gevraagd.

Het salaris is gebaseerd op schaal 9, afhankelijk van opleiding en werkervaring, volgens de CAO Openbare Bibliotheken.

Bij de Bibliotheek Hoorn is iedereen welkom en willen we dat iedereen zich thuis voelt. Wij hechten waarde aan diversiteit. Het werken aan maatschappelijke vraagstukken met divers samengestelde teams maakt ons innovatiever en effectiever. Juist de verschillen in mensen helpen ons om een nog betere bibliotheek te zijn. Daarom zijn we benieuwd naar wie jíj bent!

Meer informatie?

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Paul Groot, telefoon 0229-219 441.

Interesse?

Mail je motivatie en CV vóór 25 juli 2022 naar centrale@bibliotheekhoorn.nl