Barts BoekenClub in de OBA (14 september)

(Video onder bericht)

(Bericht is geüpdate op 24 augustus)

Barts BoekenClub (BBC) , het literaire programma van Bart Gielen is terug van weggeweest. Op dinsdagavond 14 september is er een bijzondere en speciale BBC-op-Locatie in de OBA Amsterdam (Oosterdok) waarin hij onder meer in gesprek zal gaan met Frank Westerman en Marieke Baan.

Schrijver en journalist Frank Westerman is te gast om te praten over zijn nieuwe boek ‘De kosmische komedie’. Het is een filmische vertelling over reikhalzen naar een betere wereld – buiten de dampkring. Met een telescoop of met een raket, de mensheid blijft haar verlangen richten op de kosmos. Uit gemis? Wat verwachten we op de maan of Mars te vinden dat ons op aarde ontbreekt? In gesprek over de fascinatie die de mens voelt voor het heelal, en de onmenselijke puinhoop die hij er op aarde van heeft gemaakt.

Marieke Baan is hoofd communicatie aan de ‘Nederlandse Onderzoekschool Voor Astronomie’ (NOVA). Als zelfverklaarde ‘sterrenkundecommunicator’ en eindredacteur van www.astronomie.nl weet zij als geen ander ingewikkelde sterrenkundige materie toegankelijk te maken voor een breed publiek. Na de pauze vertelt Marieke over de laatste ontwikkelingen op het gebied van sterrenkundig onderzoek, telescopen van de toekomst, de sterrenhemel en wetenschapscommunicatie, én het feit dat er zelfs planetoïde naar haar is vernoemd: (12631) Mariekebaan.

Vanzelfsprekend is er gelegenheid tot het stellen van vragen aan Frank Westerman  en Marieke Baan.

Wanneer: dinsdagavond 14 september, 20.15 – 22.00u (inclusief pauze)
Waar: OBA (Oosterdok, Oosterdokskade 143 Amsterdam, Forumzaal 6e verdieping)
Toegang is gratis.  Aanmelden is verplicht via: bartsboekenclub@gmail.com

Daarnaast zal vanaf 26 januari 2022 BBC weer maandelijks plaatsvinden in het Betty Asfalt Theater in Amsterdam. Met als eerste gast: Midas Dekkers. Meer info volgt tzt.

Lees hieronder het interview dat Bibliotheekblad vorig jaar met Bart had.

Bekijk hieronder een video van Barts Boekenclub. Meer video’s vind je HIER.