Bibliotheek Katwijk werkt samen met HEMA voor voorleesactiviteit

Vanaf 5 februari zal Bibliotheek Katwijk in de lokale HEMA-vestiging aan de Taatedam tweewekelijks een voorleeshalfuurtje voor de jongste bezoekers organiseren. Het voorleeshalfuurtje is om de week op woensdagochtend om 10.00 uur in de horeca van de HEMA Katwijk.

Bibliotheek Katwijk meldt over het initiatief: ‘Iedereen is welkom om aan te schuiven met zijn/haar (klein-, oppas-) kindje (0 tot 4 jaar) bij dit gezellige voorleeshalfuurtje. De leesconsulenten van de bibliotheek zitten in een hoekje van de lunchroom met een mand vol boekjes voor de allerkleinsten. Stoffen boekjes, hardkartonnen boekjes, boekjes met een geluidje of een andere verrassing. (…) En natuurlijk is er tijd om even een verhaaltje voor te lezen. Stilzitten hoeft niet, we gaan er een ongedwongen halfuurtje van maken.’

HEMA-eigenaar Ruben Jongerius stelt het een meerwaarde te vinden om in zijn winkel mee te werken aan het initiatief. ‘Een verhaaltje van Jip en Janneke, een avontuur van Nijntje: voorlezen doet heel veel voor kinderen. Het is leuk, leerzaam, gezellig maar ook goed voor de taalvaardigheid en het inlevingsvermogen van jonge kinderen.’Ook Bibliotheek Heiloo werkt overigens samen met de HEMA in het kader van een voorleesactiviteit.