Bibliotheek Oss bestaat 100 jaar en viert dat met diverse activiteiten (Congres 24-9)

Dit jaar bestaat Bibliotheek Oss 100 jaar. In het kader daar van worden er verschillende activiteiten georganiseerd. Zo wordt er op vrijdag 24 september van 13.00 tot 16.00 uur een congres georganiseerd om te laten zien dat de Bibliotheek van nu nog steeds hetzelfde doet als toen: mensen verleiden zich te blijven ontwikkelen.

Op zaterdag 25 september is er van 10.00 tot 16.00 uur een feestelijke dag in en rond de Bibliotheek. Met leuke activiteiten voor het hele gezin, zoals een meet en greet met Dolfje Weerwolfje, allerlei creatieve kinderactiviteiten en een speurtocht. Voor volwassenen is er boekenadvies, een lezing over Doeken met Boeken van kunsthistorica Marie Christine van Walraven en zijn stadswandelingen door het Maaslandgilde over 100 jaar Bibliotheek om 11.00, 13.00 en 15.00 uur. Alle activiteiten vind je hier.

Ook is er een vijfdelige podcast gemaakt. Bibliothecarissen Peter van der Wijst en Irma van der Meij gaan steeds met drie gasten in gesprek over de geschiedenis én toekomst van de bibliotheek. Ook komen bezoekers van de bibliotheek Oss aan het woord en vertellen de gasten over hun favoriete boeken. De eerste drie podcasts vind je hier onder.