Bibliotheek Utrecht krijgt duizend exemplaren ‘De Spoken van het Stadhuis en andere Utrechtse verhalen’

Schrijver Koos Meinderts en twintig Utrechtse basisschoolleerlingen overhandigen 100 exemplaren ‘De Spoken van het Stadhuis’ aan Deirdre Carasso, directeur Bibliotheek Utrecht. Foto: Anna van Kooij.

Utrecht bestaat negenhonderd jaar. Dat wordt o.a. gevierd met de lancering van het boek ‘de Spoken van het Stadhuis en andere Utrechtse verhalen’. Een bundel van twintig spannende verhalen van twintig Utrechtse schrijvers bij twintig prominente plekken in Utrecht. Deirdre Carasso, directeur Bibliotheek Utrecht, kreeg honderd uitleenexemplaren uit handen van schrijver Koos Meinderts en twintig Utrechtse basisschoolleerlingen. Zo kunnen alle kinderen van Utrecht dit boek gratis lezen, het lidmaatschap van de bibliotheek is gratis tot en met zeventien jaar. Daarnaast kreeg de bibliotheek nog negenhonderd boeken voor de Utrechtse scholen.

Het boek ‘De Spoken van het Stadhuis en andere Utrechtse verhalen’ is een initiatief van Kiwanis Utrecht. Het is samengesteld door kinderboekenschrijver Koos Meinderts en geïllustreerd door Annette Fienieg. Historicus Mathijs Meinderts schreef een inleiding bij elke plek. De verhalen zijn van Utrechtse schrijvers Anna Woltz, Annet Schaap, Janneke Schotveld, Pim Lammers en vele anderen. Deze zomer gaat de biebfiets met het boek, de verhalen en de schrijvers on tour.