Bibliotheek Wierden en Enter introduceert boetevrij lenen

Leden van Bibliotheek Wierden en Enter krijgen binnenkort geen boete meer als ze hun geleende materiaal per ongeluk iets te laat inleveren. De bibliotheek introduceert vanaf 1 mei 2021 een boetevrij systeem. Het nieuwe abonnement is boetevrij, omdat boetes vaak leiden tot ergernis en discussie in de bibliotheek. Bibliotheek Wierden en Enter streeft naar gastvrijheid en klantvriendelijkheid, voor alle leden. En daar passen boetes niet bij. Bovendien wegen de kosten die de bibliotheek maakt voor het verwerken van boetes nauwelijks op tegen de inkomsten ervan.

Daarnaast gaat de bibliotheek per 1 mei 2021 over op één abonnementsvorm voor volwassenen. Volgens de bibliotheek is het nieuwe abonnement klantvriendelijker en overzichtelijker. ‘Iedereen heeft gelijke toegang tot de volledige dienstverlening van de bibliotheek. We willen hiermee bereiken dat lid zijn voor iedereen makkelijker en prettiger wordt.’
Het gratis jeugdabonnement voor kinderen en jongeren tot 18 jaar blijft gewoon bestaan.