Doe mee aan de webinar en maak kennis met de Polarisatiegame (19 maart)

Skillsdojo heeft weer een game ontwikkeld. Namelijk de ‘polarisatiegame’, zoals de naam al zegt heeft de game als doel polarisatie op een laagdrempelige manier bespreekbaar maken in de klas en onder jongeren. De game is speciaal gemaakt voor kinderen van 10 tot 14 jaar.

In de game volgen we Noah, een avontuurlijke en slimme 13-jarige die houdt van technologie en computers. Op een dag ontdekt hij een mysterieus, digitaal portaal in de bibliotheekcomputer. Wanneer Noah het digitale portaal onderzoekt, wordt hij plotseling getransporteerd naar een andere dimensie: een digitale wereld waar de gegevens en informatie van alle boeken in de bibliotheek tot leven komen. In deze digitale wereld bestaan alle personages, verhalen, kennis en conflicten naast elkaar, wat leidt tot een complex web van polarisatie en onenigheid. Kortom een spannende en leerzame game die uitnodigt tot meer begrip voor meningsverschillen.

Op 19 maart organiseren we een webinar waarin we je een demonstratie geven van de nieuwe Polarisatiegame. Ook krijg je een lesplan zodat je gelijk aan de slag kunt. Deelname is gratis. Doe je mee? Meld je dan aan via de website. In ca. 45 minuten krijg je een helder, stap-voor-stap lesplan om deze game makkelijk in je taallessen te integreren. En maak je geen zorgen, je hoeft geen tech-expert te zijn om dit te doen!

In deze game maken we gebruik van analogieën uit jeugdboeken om het complexe thema polarisatie dichterbij de leerlingen te brengen. Door verhalen te verbinden met het spel, stimuleren we kinderen om zich in te leven en polarisatie op een toegankelijke manier te begrijpen en te bespreken. Geschikt voor kinderen vanaf groep 7, is deze game een perfecte manier om belangrijke vaardigheden zoals kritisch denken, empathie, en communicatie te ontwikkelen.