De Bibliotheek Gelderland organiseert Book Event met Young Adult-schrijvers (11 februari)

Buddy Tegelenbosch (foto door Martijn van de Griendt), Marloes Morshuis (foto door Sarie Hertgers) en Paula Heeger

Op zaterdag 11 februari organiseert de Bibliotheek Gelderland Zuid samen met Dekker v.d. Vegt boekverkopers en onderwijsnetwerk Ieder Talent Telt een Young Adult Book Event in Nijmegen. Speciaal voor alle boekenwurmen uit de regio die dol zijn op Bookstagram en BookTok. Schrijvers van recente Young Adult novelles/shorties/XS-boekjes zijn te gast in Bibliotheek De Mariënburg. Want dunne boekjes zijn populair onder jongeren en trekken leestwijfelaars over de streep.

Er worden tegenwoordig prachtige boeken geschreven die vaak net 100 pagina’s zijn, maar aan spanning het veelvoud in zich hebben. De schrijvers van deze dunne pareltjes zijn te gast op het Young Adult Book Event. Chinouk Thijssen, Jennefer Mellink en Nadine Swagerman van Kluitman novelles, Mijke Pelgrim, Buddy Tegenbosch en Esther Walraven van Best of YA XS en Elin Meijnen en Astrid Boonstoppel van Blossom Shorties komen op zaterdag 11 februari tussen 13.00 en 17.00 uur langs in Bibliotheek De Mariënburg. Ze worden geïnterviewd door booktokker Billy Rouwenhorst.

Jongeren kunnen een schrijfworkshop volgen bij Chinouk of de beste boeken voor hun lijst horen van Paula Heeger. De bieb staat vol met kraampjes met zelfgemaakte boekengadgets van jonge creatievelingen, er is boekenbingo en jongeren kunnen in gesprek over dilemma’s die spelen onder mensen van hun eigen leeftijd. ’s Avonds is er in boekhandel Dekker v.d. Vegt levend boekcluedo met de Nijmeegse schrijver Marloes Morshuis. De entree is gratis, wel even van tevoren aanmelden voor de workshops van Chinouk Thijssen en Paula Heeger. Dit kan via de volgende website, waar ook het hele programma is te vinden: www.obgz.nl/yabookevent