Doe mee en win: volksverhalen in toegankelijke taal

Gesponsorde bijdrage. Deze valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Volksverhalen zijn verhalen die doorverteld worden en steeds weer opnieuw in boekvorm verschijnen. De verhalen hebben vaak een moraal of een boodschap en komen uit verschillende culturen. Hun kracht? Mensen met elkaar verbinden. Ontdek de bekende volksverhalen in toegankelijke taal van uitgeverij Eenvoudig Communiceren en maak kans op één van de vijf boeken.

Uitgeverij Eenvoudig Communiceren maakt boeken voor wie lezen nog moeilijk is. Daarom zijn de boeken geschreven in toegankelijke taal en zorgt de opmaak van het boek voor een aangename en motiverende leeservaring.

Samen met Bibliotheekblad organiseert Eenvoudig Communiceren een winactie. Maak kans op één van de vijf boeken uit de serie ‘Volksverhalen’:

• Twaalf verhalen uit de zes grote godsdiensten – 9789086967636
• Verhalen van de spin Anansi – 9789086962082
• Verhalen uit het Midden Oosten – 9789086962686
• Verhalen van Nasreddin Hodja – 9789086964741
• Verhalen uit Oost-Europa – 9789086963270

Twaalf verhalen uit de zes grote godsdiensten is het nieuwste boek uit de serie. In het boek vind je twaalf verhalen uit: het hindoeïsme, boeddhisme, jodendom, christendom, sikhisme en de islam. Je leert over de godsdiensten en leest vervolgens steeds twee verhalen uit deze godsdiensten. Deze verhalen gaan over de levens van profeten, leraren, leiders en goden of godinnen. Ze hebben vaak een diepere betekenis, een moraal waar je iets uit kunt leren.

Ook in de andere boeken lees je bekende verhalen uit verschillende culturen. Je leest verhalen uit het Midden-Oosten, uit Oost-Europa, en uit Afrika. Alle boeken zijn geschreven in toegankelijke taal op leesniveau A2/B1. Doe mee aan de winactie en verbreed je boekenaanbod met Volksverhalen!

Hoe doe je mee?
Wil jij een van de vijf boeken uit de serie Volksverhalen winnen? Stuur dan voor maandag 4 maart een mail naar: info@eenvoudigcommuniceren.nl met het boek van je voorkeur, je naam, e-mailadres en de adresgegevens van de bibliotheek waar je voor werkt. En maak kans op een boek.

Wil je meer informatie over Uitgeverij Eenvoudig Communiceren? Of heb je een tip voor ons? Stuur dan een mailtje naar info@eenvoudigcommuniceren.nl of ga naar de website www.eenvoudigcommuniceren.nl