Feestelijke start samenwerking tussen Bibliotheek Velsen en Zoople

Margret Snelleman, directeur Zoople Velsen en Maarten van Dongen, directeur Bibliotheek Velsen

Bibliotheek Velsen en Zoople hebben zij de handen ineen geslagen met de start van BoekStart in de Kinderopvang. De eerste locatie waarop dit plaats vindt is peuteropvang De Brulboei in Oud-IJmuiden.

Dinsdag 30 januari ondertekenden Margret Snelleman, directeur Zoople Velsen, en Maarten van Dongen, directeur Bibliotheek Velsen, onder het toeziend oog van de peuters en hun ouders de samenwerkingsovereenkomst. De peuters mochten ook hun handtekening zetten, in de vorm van een vingerafdruk met verf. Iven Cudogham, bekend van de prentenboeken over Anansi de Spin, kwam voorlezen en begeleidde de ondertekening.

Met de samenwerking wordt op peuteropvang De Brulboei een stimulerende taal- en leesomgeving aangeboden. Dit houdt in dat er gewerkt wordt aan een aantrekkelijke boekencollectie, deskundigheidsbevordering op het gebied van voorlezen en meer ouderbetrokkenheid door voorleesactiviteiten. Margret Snelleman vertelt “Voorlezen is de basis voor later”. Maarten van Dongen beaamt dit: “Leesplezier brengt kinderen verder.”