Kijk het webinar Publieke waarde openbare bibliotheken terug

(Video onder het bericht)

Op 15 februari vond het webinar Publieke waarde openbare bibliotheken plaats. Dit naar aanleiding van het onderzoek De waarde van de bibliotheek. Tijdens het webinar presenteerde prof. dr. Frank Huysmans de uitkomsten van zijn onderzoek en kregen bibliotheken handvatten aangereikt om in de context van de gemeenteraadsverkiezingen en de daaropvolgende coalitievorming de bibliotheek nog beter te positioneren. In Bibliotheekblad 3 (komt uit op 25 maart) leest u een uitgebreid verslag.

Over het onderzoek
Op initiatief van het Wise Directeurenoverleg (WDO) is onderzoek gedaan voor alle Nederlandse openbare bibliotheken om hen te ondersteunen bij het inzichtelijk maken van hun culturele, maatschappelijke en educatieve waarde voor subsidieverstrekkers en gebruikers. Het onderzoek werd ondersteund door OCLC, NBD Biblion, Probiblio, BiSC en Cubiss.

Dit rapport is hieronder te downloaden, en ook de slides van de presentatie van Frank Huysmans. Het webinar staat onder deze documenten.