Kinderen krijgen een kijkje achter de schermen bij de Bibliotheek Veenendaal in De Cultuurfabriek

Zondag 26 maart namen kinderen voor één keer het stokje over en mochten tijdens een speciale kinderrondleiding een kijkje nemen achter de schermen bij de Bibliotheek in De Cultuurfabriek. Via de kantine (“Zit er ook warme chocolademelk in de koffiemachine?”) kwamen ze langs de kantoorkamers waar ze (heel stiekem) eventjes mochten zitten op de stoel van de directeur! Ze leerden wat er gebeurt er met boeken die stuk zijn en gingen via het FabLab naar de jeugdafdeling waar ze zelf aan de slag mochten met de boeken op de juiste plek zetten. Waar het normaal gesproken op zondag heel stil is op kantoor, was het nu een gezellige dolle boel! In de centrale hal van De Cultuurfabriek kon je op de DIY-tafel je eigen boekenlegger maken. Er werd druk gekleurd, geknipt en gelijmd en er gingen prachtige exemplaren mee naar huis!