Landelijke dag Gecijferdheid Telt Mee! (30 maart)

(Ingezonden mededeling)

Sinds 2012 richt het overheidsbeleid zich ook op mensen die moeite hebben met rekenen, maar dit is tot nu toe onderbelicht gebleven. Om hier verandering in aan te brengen, organiseren Hogeschool Utrecht en Probiblio in samenwerking met de Bibliotheek AanZet, de Bibliotheek Oostland en DOK Delft op 30 maart 2022 een landelijke dag over gecijferdheid, want: Gecijferdheid telt mee!

Wat kun je verwachten?

Een dag vol inspiratie, uitwisseling en antwoorden op vragen zoals: Wat is gecijferdheid precies? Hoe moeten we gecijferdheid zien in de context van basisvaardigheden? Wat weten we uit de literatuur en wat zijn goede praktijkvoorbeelden voor ondersteuning?

• Een inspirerende dag vol interessante lezingen en workshops van o.a. dr. Kees Hoogland, de Bibliotheek Oostland, DOK Delft en de Bibliotheek AanZet;
  • Lancering van de inspiratiebox Rekenen-Gecijferdheid: verzameling van recente literatuur, goede voorbeelden, praktische handvatten;
  • Uitwisseling en kennisdeling met diverse stakeholders waaronder taal(huis)coördinatoren, bibliotheken, aanbieders en beleidsmakers.

Programma en aanmelden

Het programma start om 10.00 uur en eindigd om 15.00 uur met een borrel.
Meer informatie over het programma volgt binnenkort!

Aanmelden kan HIER

Wil je sparren over hoe jij nu al met het thema gecijferdheid aan de slag kunt? Neem dan contact op met adviseurs basisvaardigheden Ellie van der Meer of Josja Pieterse

Gecijferdheid Telt Mee! Wordt mede mogelijk gemaakt door subsidie vanuit Tel mee met Taal.

Inschrijfvoorwaarden
Inschrijven is mogelijk tot 24 maart 2022 via het inschrijfformulier. Deelname is kosteloos. Inschrijving is bindend. Natuurlijk kan je je kosteloos laten vervangen door een collega. Voor afmeldingen na 24 maart 2022 brengen wij € 36,00 annuleringskosten in rekening. Ook bij no-show wordt dit bedrag doorbelast. Genoemde prijzen zijn per deelnemer en exclusief btw. Alleen deelnemers die zich vooraf hebben aangemeld en een bevestiging van deelname hebben ontvangen, zijn van harte welkom. Tijdens deze dag volgen we de richtlijnen van het RIVM. Vooralsnog gaan we er vanuit dat we dit evenement door kunnen laten gaan. We houden de ontwikkelingen en richtlijnen nauwlettend in de gaten.