Leesbevordering met een bibliobus in Suriname

Foto: Joan Krüse

(Video onder bericht)

Stichting 4 Every Child wil kinderen in Suriname graag optimaal toegang geven tot kennis en informatie en is daarom een actie gestart om geld in te zamelen voor een bibliobus.

De stichting schrijft op de doneerpagina: “Met de bibliotheekbus kunnen we de collectie van de bibliotheek mobiel maken, waardoor we boeken, tijdschriften en andere informatiebronnen naar kinderen kunnen brengen die anders moeilijk toegang zouden hebben. We zullen het voertuig gebruiken om boeken, lezingen, workshops, informatie over de lokale geschiedenis en meer naar scholen, kindertehuizen, bibliotheken en andere plaatsen in de hele gemeenschap te brengen.”

Behalve geld zijn ook andere giften welkom, zoals boeken. Daarom hebben de bibliobussen van ZB Bibliotheek van Zeeland in de afgelopen maanden afschreven kinderboeken ingezameld. Benito van de stichting kwam die ophalen, en kreeg meteen een rondleiding door de ColumBus van ZB Bibliotheek van Zeeland.

Meer informatie over de actie is HIER te vinden.