Living Library en Bibliotheek Berkel & IJssel nemen initiatief voor podcast

(Podcasts onder bericht)

Living Libraries vinden vaak plaats in bibliotheken en op scholen, maar niet iedereen krijgt de kans om een levend boek te lenen. Daarom is er nu ook een podcast.

In de Living Library lees je geen boeken, maar mensen. Interessante mensen, die je in het dagelijks leven niet snel spreekt. Klopt wat we op basis van de buitenkant denken over iemand wel met de werkelijkheid? Een non-binair persoon, een ex-Jehova’s getuige, een donorkind en een dragqueen zitten klaar voor een gesprek. Je mag alles vragen, als het maar met respect gebeurt. Je mag het levende boek namelijk niet beschadigen. In Living Library De Podcast luister je mee met een gesprek.

In iedere aflevering staat één gesprek centraal. De eerste afleveringen hebben de volgende onderwerpen: Non-binair, Huiselijk geweld, Ex-Jehova’s getuige, Tattoo-man, Dragqueen en Donorkind.

Initiatiefnemers
Living Library De Podcast is een initiatief van Living Library NL en Bibliotheek Berkel & IJssel. Het is een onderdeel van het programma ‘Vrijheid in Gelderland’ en het wordt mede mogelijk gemaakt door Provincie Gelderland, Erfgoed Gelderland en Rijnbrink.