Nieuwe aflevering van Lees Lezer Leest! staat online

Cubiss heeft een nieuwe aflevering van het relatiemagazine Lees Lezer Leest! online gezet. Dit online magazine is voor iedereen gratis te lezen.

Het thema van deze nieuwe editie is het brein. Ons brein is een vettige massa met bulten en groeven. De anatomie ervan is complex, met twee hersenhelften, vier hersenkwabben en een heleboel kleinere hersengebiedjes. Het brein is altijd bezig met verbinden en aanpassen, verbinden en aanpassen. 24/7. Je hebt maar één stel hersenen. Ze bepalen wie je bent en wat je kunt. Zonder dat je erbij stilstaat, heb je ze nodig bij alles wat je doet, denkt en voelt.

De redactie staat in deze Lees Lezer Leest! onder andere stil bij de ontwikkeling van de hersenen. Vanuit neuropsychologisch perspectief is dat het versterken van hersenverbindingen. Maar hoe doe je dat precies? En wat gebeurt er met onze hersenen in de verschillende levensfasen? Hoe kun je je brein stimuleren? En wat kan de bibliotheek daarbij betekenen? Wat zijn de breinbrekers in de bibliotheekwereld? En hoe kunnen we daarop voorsorteren? Kun je je brein stimuleren door te lezen? En wat is daarbij de beste aanpak? Technische ontwikkelingen hebben steeds meer invloed op de grens tussen de mens, het brein en machines. Maar hoe werken de bouwstenen van een kunstmatig brein eigenlijk?

Genoeg voer voor je brein in deze Lees Lezer Leest!. Je leest het magazine HIER.