Nieuwe afleveringen van podcasts What the bieb?! en De bieb is meer staan online

(Video onder bericht)

Math Göbbels heeft twee nieuwe afleveringen toegevoegd aan zijn podcast De bieb is meer. In aflevering 32 gaat het over bibliotheekinnovatie in Flevoland en hoor je het verhaal over robotstagiaire Temi. Ik spreek hierover over met Sabine van Stek, innovatiemanager van De Nieuwe Bibliotheek in Almere. Zij vertelt over de bijzondere wijze waarop op provinciaal niveau de (financiële) krachten gebundeld worden om niet alleen voor de bibliotheek maar ook voor andere instellingen innovaties te realiseren. Het verhaal over robotstagiaire Temi toont aan dat de angst voor toepassingen van AI ongegrond zijn en onderdeel zijn van de veranderingen waaraan ook de bibliotheeksector niet kan ontsnappen.

In aflevering 32 gaat Math in gesprek met Louwra van Leest, de nieuwe directeur-bestuurder van de Bibliotheken Kop van Overijssel. Louwra heeft, naast een tweetal bijzondere hobby’s, een achtergrond in marketing & communicatie. Ze is grootgebracht met de bibliotheek en heeft talloze boeken verslonden. Op basis van haar ervaring in de zorg en het onderwijs laat zij zien hoe makkelijk het eigenlijk is om inhoudelijke verbinding te leggen met de ambitie van de openbare bibliotheek. Ze spreken o.a. over emotionele vangrails voor jongeren en hoe de bibliotheek kan bijdragen aan het terugdringen van suïcidegevallen bij jongeren.

Ook Sylvia Bakker en Norbert van Halderen plaatsten nieuwe afleveringen van podcast What the bieb?!.
In aflevering 27 is Lale Gül te gast, en in aflevering 28 is Renske van Rooij van Bibliotheek Westland te gast, zij vertelt over het boek “Vrouwen die lezen zijn gevaarlijk”. Evelien Poels schuift aan om te praten over de Boekenweek. Ook geeft zij uitleg over de collectie van de bibliotheek. Renske is meteen geïnteresseerd in het “Uitgelicht”-project van de mega-boeken. Deze podcast zorgt dus voor een prima samenwerking tussen de twee bibliotheken! Binnenkort zijn Norbert van Halderen en Sylvia Bakker te gast in het Westland om daar een nieuwe episode op te nemen.

Alle afleveringen van What the bieb?! vind je HIER
Alle afleveringen van De bieb is meer vind je HIER.