Nieuwe directeur voor Bibliotheek De Kempen

Links: Irene Helderman. Rechts: Anneke Schellens. Foto: Studio De Brink

Op de dag van de liefde – 14 februari geeft Anneke Schellens, directeur-bestuurder van Bibliotheek De Kempen het stokje door aan Irene Helderman. Anneke Schellens stond rond de eeuwwisseling mede aan de basis van wat nu Bibliotheek De Kempen is. Ruim 45 jaar werkt ze al in de branche. Wat ooit begon met een opleiding tot bibliothecaris, resulteerde, naar aanleiding van een fusie, in 2005 in de rol van directeur-bestuurder van Bibliotheek De Kempen.

Irene Helderman komt uit de gezondheidszorg. Zij werkte bijna twintig jaar voor GGzE, onder andere als programmamanager preventie, projectleider eHealth, manager GGzE Direct en als innovatiemanager Zorg & ICT. De laatste vier jaar werkte ze als manager van Welshop: een organisatie voor online psychische behandeling en coaching.

In Bibliotheekblad 3 leest u een interview met beiden.