Nieuwe pilot Biebox NBD Biblion bij vakantiepark de Jagerstee

Na een succesvolle pilot bij Dijklander Ziekenhuis is nu een nieuwe pilot gestart bij RCN vakantiepark de Jagerstee in Epe. Op 2 strategische plekken in het vakantiepark zijn de Bieboxen  geplaatst.  In deze boxen zitten afgeschreven boeken van de bibliotheek. Vakantiegangers mogen de boeken meenemen om te lezen. Het idee achter de Biebox is om mensen aan te moedigen om te lezen en tegelijkertijd om de keten circulair te maken.

Met het initiatief Biebox zamelt NBD Biblion afgeschreven boeken van de bibliotheek in. De bruikbare boeken krijgen een nieuw leven op een andere plek, zodat meer mensen laagdrempelig in aanraking komen met fysieke boeken.  Van de boeken die niet meer geschikt zijn om te lezen wordt het materiaal hergebruikt om er onder andere een boekenkast van te maken.

De pilot bij RCN vakantiepark de Jagerstee zal gedurende de zomermaanden lopen en daarna worden geëvalueerd.  De ervaringen en feedback van vakantiegangers zullen waardevolle inzichten bieden om de Biebox verder te ontwikkelen en uit te breiden.