Nominaties Beste Bibliotheek Award 2022 bekend

De jury van de Beste Bibliotheek Award 2022 heeft de shortlist voor de Beste Bibliotheek Award 2022 samengesteld. De volgende bibliotheken zijn genomineerd (in alfabetische volgorde):

•Almelo
•Goes
•Hoogezand
•Noordwijk
•Terneuzen.

Tussen 1 oktober en 23 oktober kan het publiek stemmen op onze website. De stem van de vakjury telt 2x mee. De publieksstem 1x.

De vakjury wordt dit jaar gevormd door Ilse Verburgh (directeur-bestuurder van Bibliotheek Kerkrade, en winnaar van editie 2021), Hans van Velzen (voormalig directeur van de Openbare Bibliotheek Amsterdam en auditor bij de Certificeringsorganisatie Bibliotheekwerk, Cultuur en Taal), Gerard Meijer, programmamanager SPN: Stichting Samenwerkende POI’s Nederland), Chris Wiersma (voormalig directeur van de Bibliotheek Groningen, BiSC Utrecht en De Nieuwe Bibliotheek in Almere), Jeanine Deckers (directeur-bestuurder van Bibliotheek Bibliorura, architectuurhistoricus en maker van het blog Ten Aanval) en Menno Goosen (hoofdredacteur van Bibliotheekblad).

Coördinator van de jury is Evi Savelkouls, bibliothecaris en programmamaker Noord Oost Brabantse Bibliotheken en tevens bestuurslid van het Jong Bibliotheek Netwerk (JBN).