Noord Oost Brabantse Bibliotheken (NOBB) schaffen Manga-collectie aan op advies van jongeren

Samen met het jongerenpanel schafte de NOBB begin dit jaar een gloednieuwe Manga-collectie aan. Het jongerenpanel bestaat uit een groep enthousiaste jongeren die in hun vrije tijd meedenken over wat de Bibliotheek voor hen kan betekenen. Ze krijgen elk jaar een budget dat ze mogen besteden om de Bibliotheek een fijne plek voor jongeren te laten zijn. Uit een brainstormsessies kwam de behoefte aan Manga-strips naar boven drijven. Enkele jongeren uit het panel hebben samen met bibliothecarissen een selectie gemaakt uit de meest populaire Manga-titels. Deze zijn bij een lokale stripwinkel aangeschaft en in de collectie opgenomen. In de eerste week was het grootste deel al uitgeleend. Een mooi voorbeeld van samenwerking met gastcollectioneurs, in dit geval jongeren uit het werkgebied van de NOBB. De populaire Japanse strips gaan rouleren tussen de bibliotheken Uden, Veghel en Oss. Door het grote succes zullen er dit jaar zeker meer worden aangeschaft.