Podcast ‘Denktank voor de bibliotheek van de toekomst’ (Deel III) + event op 28 maart

(Podcast onder bericht)

Welke rol speelt de bibliotheek in 2040 in onze samenleving? Om die vraag te beantwoorden heeft Probiblio samen met bibliotheken een denktank samengesteld van innovatieve denkers en gebruikers van de bibliotheek. Podcastmaker Maarten Westerveen gaat de komende periode met de denktankleden in gesprek.

Dick van Dijk is creative director, hoofd van het Future Heritage Lab en hoofd van de groep Learn (Future Heritage Lab, Maker Education Lab en Co-creation Lab) bij Waag. Zijn rol bij Waag is het creëren van interactieve concepten, het strategisch inzetten van design research en het begeleiden van ontwikkelprojecten. Wat zijn Dicks gedachten over hoe de bibliotheek er over 20 jaar uitziet? ‘De bibliotheek kan een plek zijn waar je kennis komt halen, maar ook kunt brengen.’

Dick van Dijk (Tekst gaat verder onder de foto)

Beluister de Podcast (aflevering 3) HIER
De eerste podcast met Roy Cremers vindt u HIER.
De tweede podcast met Lara Nuberg vindt u HIER.

Publiek event 28 maart 2022

De denktank ontmoet elkaar tijdens diverse brainstormsessies; tegelijkertijd gaan verschillende lokale bibliotheken met hun publiek en vrijwilligers over de toekomst van de bibliotheek in gesprek. De denktank, bibliotheken en vooral ook de gebruikers van de bibliotheek komen samen tijdens een landelijk event in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam op maandagavond 28 maart 2022. Iedereen is dan welkom om wensen en ideeën voor de bibliotheek van de toekomst te delen, ook bezoekers van buiten van de bibliotheekbranche! Wil je erbij zijn? Meld je aan op de website van Pakhuis de Zwijger.

Klik hier voor meer informatie over de Denktank voor de bibliotheek van de toekomst.