Robin Bierens nieuwe directeur-bestuurder Bibliotheek Oosterschelde

De Raad van Toezicht van Bibliotheek Oosterschelde heeft Robin Bierens per 1 januari 2022 benoemd tot directeur-bestuurder. Hij volgt Jannie van Vugt op, die na 15 jaar de organisatie gaat verlaten en zich gaat richten op andere professionele uitdagingen. De Raad van Toezicht is verheugd om, na een zorgvuldige procedure, Robin Bierens te kunnen verwelkomen als het nieuwe boegbeeld van Bibliotheek Oosterschelde.

Robin is momenteel Manager Publieke Dienstverlening bij Bibliotheek West-Brabant. Hiervoor is hij jaren actief geweest in diverse managementfuncties binnen de zakelijke dienstverlening. De Raad van Toezicht heeft er alle vertrouwen in dat Robin op de juiste wijze verder richting en uitvoering zal geven aan de visie en ambities van Bibliotheek Oosterschelde. Hiermee eindigt de zoektocht naar een nieuwe bestuurder die Bibliotheek Oosterschelde verder wil leiden op de ingezette koers naar een toekomstbestendige Bibliotheek: een sterke en inspirerende partner voor inwoners en partnerorganisaties in de Oosterschelderegio. Tenslotte dankt de Raad van Toezicht Jannie van Vugt voor haar enorme bijdrage aan Bibliotheek Oosterschelde als zeer gedreven en betrokken bestuurder.