Tien jaar De Bibliotheek op School in Hengelo, Hof van Twente en Oldenzaal

De leesconsulenten van de bibliotheken in Hengelo, Hof van Twente en Oldenzaal hebben een bedankje gebracht naar ongeveer veertig scholen in hun werkgebied, want wie jarig is trakteert.

Ter ere van het 10-jarig bestaan van de Bibliotheek op school brachten de leesconsulenten iets lekkers naar de scholen die met deze landelijke aanpak werken aan leesplezier en leesbevordering. Daarmee wil de Bibliotheek de scholen bedanken voor de fijne samenwerking.

Met de Bibliotheek op school slaan onderwijs, bibliotheek en gemeente de handen ineen en komt er dagelijks aandacht voor leesplezier en mediawijsheid op school. In elke gemeente is bij één van de chocoladedozen een Gouden Ticket onder de wikkel geschoven, waarmee de school naast de feestchocolade ook een schrijversbezoek krijgt. De gelukkige winnaars van dit bezoek zijn geworden: IKC de Hunenborg in Hengelo, OBS de Linde (locatie De Thij) in Oldenzaal en Basisschool de Albatros in Goor. De bezoeken van de –vooral in de jeugdliteratuur– bekende schrijfster Maren Stoffels zullen in december plaatsvinden.