Start BoekStartCoach bij consultatiebureau in IJmuiden

Vanaf 1 april kunnen jonge ouders de BoekStartCoach tegenkomen in het consultatiebureau in IJmuiden. De BoekStartCoach is een medewerker van de Bibliotheek Velsen, die ouders van jonge kinderen enthousiast maakt voor voorlezen en boekjes. Want met voorlezen kun je niet vroeg genoeg beginnen!

Vanaf april komt BoekStartCoach Judith Huitenga één ochtend in de week, afwisselend op maandag-  of donderdagochtend, de jeugdarts en -verpleegkundige ondersteunen op het gebied van taalontwikkeling. Tijdens de wachtmomenten van ouders bij het consultatiebureau gaat Judith in gesprek met ouders over boekjes, voorlezen en de bibliotheek. Ook geeft ze voorlees- en boekentips en kunnen ouders vragen stellen over mediaopvoeding.

Samenwerking Bibliotheek Velsen en Jeugdgezondheidszorg Kennemerland
De komst van de BoekStartCoach is een intensivering van de samenwerking tussen Bibliotheek Velsen en het consultatiebureau in IJmuiden. Bibliotheek Velsen en Jeugdgezondheidszorg Kennemerland werken al vele jaren samen met het leesprogramma BoekStart: ouders krijgen via het consultatiebureau een bon waarmee ze een gratis abonnement bij de bibliotheek kunnen afsluiten. Als ouders langskomen in de bibliotheek om hun kindje lid te maken, krijgen ze direct een koffertje met daarin twee boekjes cadeau. Ouders kunnen dan direct beginnen met voorlezen.