Steeds meer sprekers bekend van congres Bibliotheken en musea: samenwerking loont! (16 juni in Bolsward)

De redactie van Bibliotheekblad is samen met Cultuur Historisch centrum De Tiid en Bibliotheken Mar en Fean druk bezig met het samenstellen van het programma. Het complete programma zullen wij eind april / begin mei bekend maken. Hieronder kunt u lezen welke sprekers al hebben toegezegd. De focus van het congres zal liggen op de volgende punten:

•Hoe kunnen bibliotheken en musea en andere erfgoedinstellingen elkaar versterken?
•Hoe zet je collectie in om gezamenlijke doelen (Bibliotheken, musea en andere erfgoedinstellingen) te bereiken?
•Voorbeelden van succesvolle samenwerkingsverbanden. (best practices)

Doelgroep
Mensen werkzaam in bibliotheken, musea en andere erfgoedinstellingen zoals archieven.

Locatie

Het congres wordt gehouden in Bolsward, in het monumentale stadhuiscomplex waar Cultuur Historisch Centrum De Tiid gevestigd is. Naast het congres bieden wij in samenwerking met VVV-informatiepunt Bolsward ook de mogelijkheid van een compleet arrangement aan, inclusief diner en één of twee overnachtingen. Dit geeft u de kans om in het weekend het prachtige eeuwenoude Bolsward (Boalsert), hart van de Friese Elfsteden, op uw gemak te verkennen.

Kosten
Een toegangskaart kost €149,95 inclusief een goed verzorgde lunch en overige catering. Het is ook mogelijk om een kaartje kopen inclusief ’s avonds een diner bij Blend Eten & Drinken in de Oude Waag van het stadhuis.

Programma
Het programma bestaande uit een plenair gedeelte en workshops, is nog volop in ontwikkeling. Zodra het programma definitief bekend is, zullen we dit communiceren via Bibliotheekblad (website, blad en sociale mediakanalen). Dagvoorzitter is Evi Savelkouls, programmamanager en bibliothecaris bij de Noord Oost Brabantse Bibliotheken (NOBB). De sprekers die al hebben toegezegd, kunt u onder dit bericht vinden.

Meer informatie en aanmelden
HIER vindt u alle informatie.
U kunt zich voor dit congres HIER aanmelden

Cultuur Historisch Centrum De Tiid
Jongemastraat 2 8701 JD Bolsward
www.detiid.nl
info@detiid.nl

Sprekers zijn onder andere (dit wordt nog geüpdate):

•Frank Huysmans, bijzonder hoogleraar Informatiesamenleving, in het bijzonder de transformatie van openbare bibliotheken (bijzondere leerstoel vanwege de Koninklijke Bibliotheek)
Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen.

Nancy Blaker, senior onderzoeker bij Atlas Research en medeauteur van diverse onderzoeken over Culturele multifunctionele organisaties.

•Georges Elissen, Strategisch Adviseur bij Rijnbrink en medeauteur van Rijnbrinks Erfgoedgids.

•Bernard Fransen, directeur-bestuurder Rijnbrink

•Jenny Doest, directeur-bestuurder Rozet.

•Carin Reinders, directeur-bestuurder CODA

•Rixt Heegsma, directeur-bestuurder Bibliotheken Mar en Fean

•Pascal Arts, directeur-bestuurder Cultuur Historisch Centrum De Tiid

•Ilona Ebels, manager bibliotheken Biblionet Groningen