Tentoonstelling ‘Papier hier’ combineert boeken met kunst

Op 26 november opent in de Koninklijke Bibliotheek (KB) de tentoonstelling ‘Papier hier’, die zestien jonge kunstenaars uit verschillende disciplines verbindt met zestien toonaangevende Nederlandse schrijvers. De expositie zal een maand in de KB te zien zijn, waarna deze zal reizen door het land naar verscheidene openbare bibliotheken, om in maart te eindigen in Amsterdam tijdens de Boekenweek 2021. Voor de tentoonstelling werkten creatief platform MOAM,de KB, het Nederlands Letterenfonds, CPNB en het Huis van het Boek samen door een selectie te maken van zestien toonaangevende Nederlandse schrijvers en die te koppelen aan een selectie van jonge kunstenaars – allen afgestudeerd aan een Nederlandse academie – werkzaam in verschillende disciplines.
In de afgelopen maanden werkten de kunstenaars nauw samen met de auteurs, en creëerden zij werk geïnspireerd op een boek van de auteur. Elk kunstwerk heeft gerecycled papier als basismateriaal

De expositie is een maand te zien in de KB en vervolgens in diverse openbare bibliotheken, om in maart tijdens de Boekenweek te eindigen in Amsterdam. Op iedere locatie worden rond de expositie activiteiten georganiseerd.