Tweede aanvraagperiode van de SPUK-regeling van start van 15 november tot en met 15 december 2023

(Demissionair) Staatssecretaris Uslu tijdens de openstelling van de SPUK-regeling op 15 mei in Bibliotheek Eindhoven. Foto door Michel de Heer

(Bron: Rijksoverheid / Probiblio/Cubiss/Bisc) Video’s onder bericht

Met de SPUK-regeling (eenmalige specifieke uitkeringen lokale bibliotheekvoorzieningen) stelt de overheid geld beschikbaar om ervoor te zorgen dat de Bibliotheek nu én in de toekomst voor iedereen toegankelijk en bereikbaar is. De tweede aanvraagperiode loopt van 15 november t/m 15 december en heeft betrekking op het jaar 2024. Voor 2023 kan geen subsidie meer worden aangevraagd. Meer informatie is te vinden op de site van de Rijksoverheid.

Probiblio heeft HIER een overzicht gemaakt over ‘alles wat jij moet weten’ over de SPUK-regeling.
Ook hebben Cubiss en BiSC films gemaakt over dit onderwerp. Deze vind je hieronder.

Bibliotheekblad
In Bibliotheekblad 9 (komt uit op 1 december) lees je een uitgebreid artikel over het onderzoek Op weg naar een zorgplicht: Uitkomsten van de eerste aanvraagronde van de SPUK-Bieb-regeling voor openbare bibliotheken dat hoogleraar Frank Huysmans / WareKennis in opdracht van SPN en de VOB uitvoerde.