Tweede e-conferentie strategisch personeelsbeleid (30 maart)

Illustratie: Shutterstock

Op 30 maart, van 13.00 uur tot 14.00 uur, vindt de tweede e-conferentie plaats over strategisch personeelsbeleid bij bibliotheken. Dit keer staat het thema: ‘aantrekken en behoud van personeel bij bibliotheken centraal’. Hoe word je een aantrekkelijke werkgever als bibliotheek, waar medewerkers graag willen blijven werken? Wat is hierbij de rol van de leidinggevende? Wat maakt de bibliotheek tot een interessante werkplek en hoe zetten andere bibliotheken hierop in?

Programma
De e-conferentie begint met een presentatie van een praktijkvoorbeeld, vervolgens wissel je als deelnemer in groepen verder van gedachten over het thema aantrekken en behouden van medewerkers bij bibliotheken. De e-conferentie vindt plaats via MS Teams.

Aanleiding
Uit onderzoek van BibliotheekWerk blijkt dat bibliotheken veelal over het beleid en instrumenten voor strategisch personeelsbeleid beschikken, maar behoefte hebben aan ondersteuning hoe je deze op een effectieve manier inzet. Daarom organiseert BibliotheekWerk een drietal e-conferenties over strategisch personeelsbeleid. Tijdens de eerste e-conferentie op 9 februari werd het onderzoek gepresenteerd. Uit dit onderzoek kwamen vier uitdagingen voor de branche naar voren. Deelnemers gingen vervolgens met elkaar in gesprek over één van de uitdagingen waarin zij wilden verdiepen. Het aantrekken en behoud van personeel was een van de meest gekozen uitdagingen. Daarom staat in deze e-conferentie dit thema centraal.

Doelgroep
De bijeenkomst is bedoeld voor HR-adviseurs, leidinggevenden, medezeggenschapsleden en directeuren werkzaam bij bibliotheken.

HR-netwerk
Deze e-conferentie wordt georganiseerd door BibliotheekWerk en vindt plaats tijdens een online bijeenkomst van het HR-netwerk bibliotheken. Als je normaal gesproken niet deelneemt aan het HR-netwerk, maar wel valt onder de doelgroep, dan ben je van harte welkom.

Aanmelden
Meld je hier aan voor de tweede e-conferentie over strategisch personeelsbeleid bij bibliotheken. Na aanmelding ontvangt u een aanmeldbevestiging. Een aantal dagen voor de e-conferentie ontvangt u een mail met de link en instructies voor deelname.