Vacture: medewerker bibliotheekservices Protestantse Theologische Universiteit

Vind jij snel je weg in een nieuwe organisatie? Zorg jij voor de ondersteuning van onderwijs en onderzoek in een kleine universiteit? Ben je dienstverlenend en zelfstandig? Werk je graag met (internationale) studenten? Dan zoeken we jou als medewerker bibliotheekservices (0,6 fte). Onze collega in Groningen gaat met zwangerschapsverlof. Daarom zoeken we een collega die tijdens haar afwezigheid de bibliotheek in Groningen wil bemensen.

Wat ga je doen?
Samen met je twee collega’s in Amsterdam ben je verantwoordelijk voor de wetenschappelijke informatievoorziening aan studenten, medewerkers en onderzoekers. Je werkt zowel in de frontoffice als in de backoffice op onze locatie in Groningen.

Je zorgt voor een optimale informatiedienstverlening rondom onderwijs en onderzoek. Je beantwoordt vragen en geeft voorlichting over het gebruik van de fysieke en digitale bibliotheekcollecties. Samen met je collega’s zorg je voor het afhandelen van leenaanvragen en de uitleenadministratie, zowel intern als via het Interbibliothecair Leenverkeer (IBL). Je verzorgt de aanschaf en verwerking van wetenschappelijke literatuur (papier en digitaal) en bent (mede)verantwoordelijk voor de administratie en de registratie van tijdschriftabonnementen.

Maar je werk omvat meer dan de bibliotheekcollectie. De PThU bereidt zich namelijk voor op de unilocatie in Utrecht per september 2024. Dat betekent onder meer dat de collecties uit Groningen en Amsterdam moeten worden samengevoegd en de bibliotheekverhuizing moet worden voorbereid.

Wat heb je nodig?

•Een afgeronde hbo-bibliotheekopleiding (Informatiedienstverlening en -management (IDM) of gelijkwaardige opleiding)
•Enkele jaren relevante werkervaring met bibliotheeksystemen (bij voorkeur WorldShare Management Services van OCLC)
•Ervaring met catalogiseren en kennis van MARC21
•Affiniteit met ondersteuning van academisch onderzoek
•Uitstekende communicatieve vaardigheden om te schakelen op diverse niveaus
•Beheersing van de Nederlandse en de Engelse taal
•Het vermogen om zowel zelfstandig als in een team samen te werken
•Een positief-kritische en initiatiefrijke werkhouding
•Accuratesse, flexibiliteit en servicegerichtheid
•Een positieve houding ten opzichte van onze protestantse identiteit en gezien de specifieke collectie bij voorkeur kennis/affiniteit met theologie en religie.

Wat bieden wij?
Een veelzijdige functie in een prima werksfeer, aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden en regelingen die een goede combinatie van werk en privé mogelijk maken. Wij stimuleren je om je deskundigheid te bevorderen.

•Je krijgt een dienstverband voor de periode van 1 augustus 2023 tot en met 7 februari 2024 (functieprofiel medewerker bibliotheekservices 1) in een omvang van 0,6 fte.
•Je werkdagen bepalen we in overleg.
•Je salaris is maximaal € 3.336 bruto per maand bij een voltijds dienstverband (schaal 7 cao Nederlandse Universiteiten). Daarnaast krijg je 8% vakantietoeslag en een eindejaarsuitkering van 8,3%
•Je standplaats wordt Groningen, per september 2024 Utrecht.
•Je hebt maximaal 41 vakantiedagen bij een voltijds dienstverband.
•Je kunt rekenen op een ruime bijdrage aan de ABP-pensioenregeling.
•Je krijgt een vergoeding voor reiskosten woon-werkverkeer.
•Je kunt arbeidsvoorwaarden fiscaal uitruilen.

Wie zijn wij?
De PThU is een omgeving waarin fascinatie voor wat geloof is en geloof met mensen doet de boventoon voert. Wij bieden (post)academisch onderwijs voor theologische professionals, maatschappelijke en kerkelijke organisaties en andere geïnteresseerden. Wij leiden onder meer predikanten op voor de PKN en voeren onderzoek uit naar ontwikkelingen in geloof, kerk en wereldchristendom. Voor meer informatie over onze organisatie kijk op www.pthu.nl.

Solliciteren?
Stuur dan je motivatiebrief met een actueel cv naar sollicitatie@pthu.nl.

Wil je meer weten?
Neem vooral contact op! Dat kan met Harm-Jan van Zeben, hoofd Onderzoeks- en Onderwijsondersteuning. Je bereikt hem per e-mail via h.j.van.zeben@pthu.nl of telefonisch via 06-18193865.