Verbouwing Brede School Tholen en opening bibliotheek Sint-Annaland

(Video’s onder bericht)

Bibliotheek Oosterschelde is druk bezig geweest met een aantal grote projecten:

In Sint-Annaland is een volledig vernieuwde Bibliotheekvestiging in de brede school gerealiseerd met een ruime collectie. Er zullen meer activiteiten voor volwassenen en jeugd worden georganiseerd. Daar is al een begin mee gemaakt in samenwerking met partners, zoals Anna Zorgt en Jij op Tholen. Ruimere openingstijden en nieuwe inrichting zorgen ervoor dat de Bibliotheek een nog fijnere plek is om te zijn.

In december 2020 werd de Bibliotheek in Sint-Annaland gesloten voor een grote verbouwing. Hoewel er gepland was om in januari weer open te gaan, gooide de lockdown roet in het eten. Op 17 februari werd daarom een besloten openingsfeestje gehouden. Hierbij heeft de burgemeester van gemeente Tholen, Marleen Sijbers, de Bibliotheek officieel geopend met een stapelgedicht. De financiële middelen voor de verbouwing zijn beschikbaar gesteld door het Ministerie van OC&W. Dit is om de bibliotheken in plattelandskernen en kleine gemeenten te behouden (de motie Asscher). Hiermee krijgt de Bibliotheek een kans om optimaal gebruikt te worden en betere faciliteiten in te zetten.

De verbouwing van de Brede School Tholen is inmiddels ook klaar en de nieuwe Bibliotheek is geopend voor bezoekers! De Bibliotheek is te vinden op de begane grond in de hal van de Brede School. Er zijn materialen voor jong en oud en diverse knusse plekjes om lekker te lezen.

Bibliotheek Goes is inmiddels ook verhuisd en geopend. Zie HIER het eerdere bericht.