De nieuwe Bibliotheek Goes opent 1 september

(Video’s onder het bericht)

De Bibliotheek Goes is verhuisd en opent 1 september haar deuren aan het Kolveniershof 106. De nieuwe Bibliotheek wordt een echte ontmoetingsplaats. Naast het lenen van een goed boek, kunnen bezoekers elkaar hier ontmoeten om ideeën met elkaar uit te wisselen, voor een praatje en een bakje koffie of voor het lezen van een tijdschrift of krant. Ook is er voldoende ruimte voor verschillende activiteiten. Je vindt er o.a. een podium, een werkplaats, een cursusruimte en een horecagedeelte. Kortom een inspirerende plek voor alle inwoners van Goes en omstreken.

In de bibliotheek Goes is vanaf 1 september ook een Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) gevestigd. edewerkers van de Bibliotheek verzorgen bij het Loket onder meer informatie rondom vragen over websites van de overheid. Bij persoonsgebonden informatie verwijzen zij door naar SMWO SJD (Stichting Maatschappelijk Werk en Welzijn Oosterschelderegio afdeling Sociaal Juridische Dienstverlening). SMWO heeft wekelijks een spreekuur in de Bibliotheek Goes. Om de samenwerking met SMWO vast te leggen wordt er op 30 augustus een samenwerkingsovereenkomst getekend.

Speciaal voor de opening van de nieuwe Bibliotheek in Goes, is er vanaf 1 september tot 1 november 2021 een ledenactie voor inwoners van Goes. Met deze actie maken zowel nieuwe – als bestaande leden kans op een Kobo HD e-reader.

Op zaterdag 25 september viert de bibliotheek de opening met een veelzijdig openingsfeest met onder andere optredens van bekende (Zeeuwse) artiesten, een lunchconcert door leerlingen van de Muziekschool, een escaperoom, diverse voorleesmomentjes en rondleidingen. Houd de website in de gaten voor het laatste nieuws rondom het openingsfeest (mits mogelijk met de dan geldende maatregelen).