Verdiepingstrack Publieke waarden in de digitale samenleving

Sprekers: Astrid Feiter (KB), Linda Kool (Rathenau Instituut), Valerie Frissen (SIDN) Waarom moet je vanuit het oogpunt van publieke waarden zoals democratie en inclusie als bibliotheekmedewerker een mening over Artificial Intelligence (AI) hebben? Vanuit de studio tonen Linda Kool (themacoördinator Digitale Samenleving, Rathenau Instituut) en Valerie Frissen (directeur SIDN fonds en bijzonder hoogleraar Digital Technologies & Social Change) aan de hand van een aantal praktische voorbeelden hoe de vraagstukken rondom technologisch burgerschap eruit zien. Welke persoonlijke en maatschappelijke gevolgen heeft digitale technologie? En hoe kunnen bibliotheken burgers vaardiger maken? Een verdiepingsgesprek vol nieuwe inzichten.

Naslagwerk:

www.bibliotheeknetwerk.nl/onderzoek/webinars