VPRO en SPN lanceren toolkit voor Meet Ups in de bibliotheek + bijeenkomst (16 juni)

(Video onder bericht)

Op 10 mei is door VPRO en SPN gezamenlijk de website www.meetup-bibliotheek.nl gelanceerd. Tijdens een landelijke inspiratiedag in Amersfoort hebben ruim 150 programmamakers kennis gemaakt met deze website. De website bevat een duidelijk stappenplan, een draaiboek en handige marketingmiddelen. Ook vind je er inspiratie en handige tips en trucs. Alle materialen zijn gemakkelijk te downloaden. Hiermee kunnen bibliotheken in Nederland eenvoudig aan de slag met het organiseren van VPRO Tegenlicht Meet Ups.

VPRO en SPN organiseren op 16 juni in Hilversum een ‘Warming Up’ bijeenkomst voor bibliotheken die willen beginnen met Meet Ups. Aanmelden kan via c.mathot@vpro.nl

De samenwerking met VPRO en SPN helpt bibliotheken om beter invulling te geven aan de maatschappelijke opgave van ontmoeting en debat. Het onlangs beschikbaar gekomen archief van 20 jaar Tegenlicht biedt een schat aan afleveringen en inhoud om als bibliotheek een stimulerende leeromgeving te bieden waar jong en oud kunnen samenkomen en kennis delen.

Geert Rozinga, eindredacteur VPRO Tegenlicht: “Een aantal grotere bibliotheken werkten al met Tegenlicht Meet Ups, door deze mooie samenwerking met SPN en de website helpen we nog meer bibliotheken om met de Meet Ups aan de slag te gaan.”

Georges Elissen, programmaleider SPN: “Bibliotheken zijn bij uitstek een geschikte locatie voor Meet Ups en met deze website kunnen we de best practices Tegenlicht Meetups opschalen voor alle bibliotheken.”

De website is ontwikkeld door BBLD in opdracht van SPN en in afstemming met VPRO. Meer weten? Neem dan contact op met: info@meetup-bibliotheek.nl of meetuptegenlicht@vpro.nl

Een aantal bibliotheken zijn al actief met Meet Ups bezig: Bibliotheek Utrecht, Bibliotheek Eemland en Bibliotheek Midden-Brabant.