Week van de Kinderfilosofie met uitdeelboekjes voor bibliotheken (9 t/m 17 april)

(Video onder bericht)

De allereerste Week van de Kinderfilosofie is dit jaar van vrijdag 9 t/m zaterdag 17 april. Het thema is ‘natuur’. Door het hele land worden activiteiten georganiseerd om kinderen te laten filosoferen over natuur, zowel binnen als buiten, op school en thuis, online, in de bieb of op het strand.

De Week van de Kinderfilosofie is tot stand gekomen door vrijwillige bijdragen van een groep enthousiaste kinderfilosofen. Het doel van deze week is om een breed publiek kennis te laten maken met kinderfilosofie. Dit doet de organisatie door het aanbod van activiteiten te faciliteren en samen te brengen op 1 podium voor kinderen en jongeren door heel Nederland. Ook is op de website informatie te vinden over kinderfilosofie in de vorm van kijk-, luister- en leestips. Meer informatie op www.weekvandekinderfilosofie.nl.

Uitdeelboekje voor kinderen ook voor bibliotheken
Speciaal voor deze Week is een uitdeelboekje gemaakt voor kinderen, met verhaaltjes en opdrachten om te filosoferen in de natuur. Dit boekje heeft 25 pagina’s en is in zakformaat. Bibliotheken en kinderboekwinkels kunnen deze boekjes tegen een kleine vergoeding bestellen. Voor 200 boekjes wordt een bijdrage van € 25 gevraagd (dit is inclusief verzendkosten). De bijdrage komt geheel ten goede aan de Week van de Kinderfilosofie. Let op: de voorraad is beperkt! Daarnaast wordt er een poster ontworpen. Deze krijg je er als gratis download bij. Bovendien wordt momenteel een Top 10 van ‘favoriete boeken om mee te filosoferen’ samengesteld door kinderfilosofen, ook deze Top 10 mailen we je als te downloaden poster toe.

Wil je de uitdeelboekjes bestellen of meer informatie? Mail dan naar info@weekvandekinderfilosofie.nl. Wil je op de hoogte blijven? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief via de button ‘blijf op de hoogte’!